Aleksandra Kubiak- Frątczak

Psycholog (UAM) z przygotowaniem pedagogicznym i doświadczeniem w pracy z dziećmi od 6 do 18 r. ż, trener TUS.

Zawodowo interesuję się psychologią kliniczną (pracuję w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii Rozwoju UZ na stanowisku naukowo-dydaktycznym). Jestem konsultantem Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej (oraz kontynuuję edukację w celu zostania certyfikowanym terapeutą tego nurtu).

Cały czas uczestniczę w szkoleniach z zakresu pracy z dziećmi (dot. m. in. wykorzystania dialogu motywującego w interwencjach kryzysowych, technik mindfulness, pracy z lękiem i stresem, wspierania dzieci w sytuacjach okołorozwodowych, wpływu traumy na funkcjonowanie dzieci i młodzieży itd.)

W pracy z młodszymi dziećmi często stosuję metody pracy oparte na zabawie (co jest zgodne z normatywnymi potrzebami rozwojowymi okresu dzieciństwa).

W kontakcie z młodym człowiekiem ważne jest dla mnie zbudowanie bezpiecznej atmosfery, co umożliwia stworzenie relacji opartej na zaufaniu. Kieruję się założeniem, że zachowania dziecka (także te trudne dla jego samego i otoczenia) wynikają z prób zaspokojenia ważnych potrzeb emocjonalnych; w celu poszerzania repertuaru adaptacyjnych strategii radzenia sobie kluczowe jest zatem poznanie wewnętrznego świata dziecka i jego osobistego systemu znaczeń.

W swoich oddziaływaniach kieruję się zasadami etyki zawodu psychologa. Pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanego superwizora.

Oferta zajęć.

Indywidualne spotkania z psychologiem dla dzieci i młodzieży doświadczających kryzysów rozwojowych (np.  gwałtowne wyrażanie złości i frustracji przez małe dzieci, problemy z adaptacją do przedszkola lub szkoły) i sytuacyjnych (np.  rozstanie rodziców, choroba własna lub bliskiej osoby, doświadczenie straty).

Zajęcia w małych grupach mające na celu rozwijanie umiejętności współpracy, asertywnej komunikacji, adaptacyjnego wyrażania emocji i potrzeb,  budowania  porozumienia w sytuacjach konfliktowych, respektowania granic własnych i  innych ludzi, przyjmowania postawy empatycznej.

Oferta zajęć.

Indywidualne spotkania z psychologiem dla dzieci i młodzieży doświadczających kryzysów rozwojowych (np.  gwałtowne wyrażanie złości i frustracji przez małe dzieci, problemy z adaptacją do przedszkola lub szkoły) i sytuacyjnych (np.  rozstanie rodziców, choroba własna lub bliskiej osoby, doświadczenie straty).

Zajęcia w małych grupach mające na celu rozwijanie umiejętności współpracy, asertywnej komunikacji, adaptacyjnego wyrażania emocji i potrzeb,  budowania  porozumienia w sytuacjach konfliktowych, respektowania granic własnych i  innych ludzi, przyjmowania postawy empatycznej.